popup image ارسال رایگان
ارسال رایگان
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
صورتت رو با لوازم آرایشی غیر اصل نابود نکن!!

صورتت رو با لوازم آرایشی غیر اصل نابود نکن!!

این روزها تقریباً همه چیز از لباس، لوازم جانبی و حتی مواد غذایی و محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی غیر اصل و تقلبی در فروشگاه ها موجود هستند و گاهی اوقات به دلیل قیمت پایینتری که دارند، بسیاری از افراد، تمایل به خرید این محصولات دارند.

اگرچه استفاده از برخی محصولات تقلبی و غیر اصل مشکلی را به همراه ندارند، اما استفاده از لوازم آرایشی غیر اصل و تقلبی، می تواند با مشکلات بسیار زیادی برای سلامت پوست همراه باشد و لازم است در این مورد، هرگز به سراغ محصولات غیر اصل و تقلبی نروید!

در ادامه این بخش، به عوارض و اثرات جانبی استفاده از لوازم آرایشی غیر اصل اشاره می کنیم و به شما خواهیم گفت که لوازم آرایشی غیر اصل و تقلبی چه آسیب هایی را برای پوست شما به همراه دارند.

 

لوازم آرایشی غیر اصل و تقلبی حاوی چه ترکیباتی هستند؟

بسیاری از افراد ممکن است ناآگاهانه از لوازم آرایشی غیر اصل و تقلبی استفاده کنند که به طور بالقوه حاوی مقادیر زیادی از مواد شیمیایی و باکتری های خطرناک باشند. شاید باورپذیر نباشد اما گاهی تولیدکنندگان محصولات آرایشی غیر اصلی و تقلبی زباله ها و ترکیبات ناسالم را در این محصولات به کار می برند. همچنین بسیاری از این مواد شیمیایی سرطان زا نیز هستند. محصولات آرایشی تقلبی حاوی مواد شیمیایی خطرناک و سرطان زایی مانند آرسنیک (arsenic)، جیوه (mercury)، نیکل (nickel)، سرب (lead)، کبالت (cobalt)، کروم (chromium)، مس (copper) و آلومینیوم (aluminum) هستند.

در یک آزمایش بر روی لوازم آرایشی غیر اصل و تقلبی مشخص شد که یک رژ لب تقلبی از یک برند نامشخص معمولا 15 برابر بیشتر از محصول اصلی سرب دارد. همچنین در آزمایش دیگری که بر روی محصولات تقلبی آرایش چشم انجام شده به این نتیجه رسیده اند که این محصول غیر اصلی و تقلبی دارای 2000 PPM مس است، در حالی که حد مطلوب و سالم باید 100 PPM باشد.

برای طراحی و ساخت محصولات آرایشی تقلبی آنقدر خوب از محصولات واقعی تقلید می کنند که تمایز بین محصولات واقعی و تقلبی برای بسیاری از افراد چالش برانگیز است. به عنوان مثال، اگر از رژلب ها کپی می کنند، بسته بندی و رنگ مورد استفاده برای طراحی این رژلب تقلبی را طوری کپی می کنند که خریداران تا زمانی که عوارض جانبی ناخواسته ای را تجربه نکنند، به اصالت محصول مشکوک نخواهند شد. بنابراین برای اینکه از خرید این محصولات جلوگیری کنید و مطمئن باشید لوازم آرایشی که خریداری می کنید اصل و باکیفت هستند، لازم است خرید خود را از مراکز فروش معتبر و شناخته شده مانند وب سایت مولی کالا انجام دهید.

صورتت رو با لوازم آرایشی غیر اصل نابود نکن!!

مراحل جلوگیری از خرید محصولات تقلبی

از دیرباز، محصولات آرایشی تقلبی بلای جان صنعت زیبایی بوده و امروزه نیز حضور آن بیشتر از همیشه است. لوازم آرایشی غیر اصل معمولا دارای ویژگی هایی هستند که به راحتی می توان آن را از سایر محصولات اصلی تشخیص داد. بنابراین برای اجتناب از خرید محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی، لازم است به چند نکته مهم در این رابطه توجه داشته باشید:

 

فقط از نمایندگی های معتبر خرید کنید

در صورت امکان، لوازم آرایشی مورد علاقه خود را از تامین کنندگان مجاز، فروشگاه های حضوری یا آنلاین معتبر خریداری کنید. این فروشگاه ها معمولا به دلیل اعتبار خیلی خوبی که در زمینه فروش محصولات آرایشی دارند، محصولات اصل و با کیفیت را به مشتریان عرضه می کنند و همیشه قوانینی برای تعویض کردن یا پس گرفتن محصول خواهند داشت.

 

نگاه دقیقی به بسته بندی بیندازید

همیشه مراقب بسته بندی باشید. جعل کنندگان می توانند یک ماکت بسیار نزدیک به محصول اصلی ایجاد کنند، اما به ندرت موفق می شوند آن را کامل کنند. به عنوان مثال، اندازه، لوگو و رنگ ‌های مورد استفاده در بسته ‌بندی معمولاً تفاوت ‌های قابل توجهی با نمونه اصلی خواهند داشت. این تمایز می تواند به اندازه کلمات استفاده شده یا تغییر جزئی در لوگو باشد که در برخی موارد، یک کاربر معمولی با چشم تیزبین ممکن است آن را ببیند. بنابراین اگر شک دارید، از وب سایت رسمی برند دیدن کنید و عکس ها را با چیزهایی که دارید مقایسه کنید.

 

بررسی کنید که آیا محصول اصل است یا خیر

برندهای مطرح و شناخته شده، با دقت زیادی بسته بندی محصول خود را طراحی می کنند و علائم احراز هویت را درج می کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصول اصلی و بدون تقلب است. هولوگرام های امنیتی، برچسب های بارکد، بسته بندی مهر و موم شده و پوشش پلاستیکی، شماره سریال و غیره همه چیزهایی هستند که باید به دنبال آنها باشید. محصولات آرایشی تقلبی معمولا فاقد این ویژگی ها هستند. برچسب های لکه دار نیز نشانه تقلبی بودن محصول است. بنابراین هرگز محصولی را که به نظر می رسد قبلا باز شده است نپذیرید.

 

وزن محصول را بررسی کنید

عامل بعدی که می توانید برای تشخیص تقلبی بودن یک محصول به آن نگاه کنید، وزن محصول است. اکثر تولیدکنندگان محصولات غیر اصلی و تقلبی، تلاش می کنند تا هزینه تولید محصولات را کاهش دهند و به همین دلیل، احتمال کمتری دارد که از مواد با کیفیت استفاده کنند و در نتیجه اقلام سست و سبک وزن تولید می کنند. اگر قبلاً کالا را خریداری کرده ‌اید، شناسایی آن آسان ‌تر است، اما اگر مطمئن نیستید، برخی از نظرات را به صورت آنلاین بخوانید یا آن را با یک محصول در فروشگاه مقایسه کنید.

 

قیمت را ببینید

لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید که بسیاری از محصولات شرکت های لوکس با برند معروف و شناخته شده، با قیمت های مشابه در همه جا موجود هستند. بنابراین اگر متوجه شدید قیمت یک محصول، به طور قابل توجهی با قیمت اصلی محصولات متفاوت است، باید اعتبار آنها را دوباره بررسی کنید.

 

به دنبال ویژگی های ناسازگار باشید

مراقب ناهماهنگی محصول در بافت، بو و رنگ باشید. اینها نشانه هایی از اصل یا تقلبی بودن کالا هستند و همانطور که می دانید، کیفیت هرگز توسط یک برند مسئول و شناخته شده، به خطر نمی افتد.

 صورتت رو با لوازم آرایشی غیر اصل نابود نکن!!

عوارض جانبی و تاثیرات منفی استفاده از لوازم آرایشی غیر اصل بر روی سلامت پوست

لوازم آرایشی غیر اصل را می توان بسیار خطرناک در نظر گرفت زیرا هرگز نمی دانید دقیقاً چه چیزی در تولید این محصولات استفاده شده است. در واقع با استفاده از لوازم آرایشی غیر اصل، نمی ‌دانید که چه چیزی روی پوستتان می ‌زنید، توضیحات روی محصول با آنچه در داخل محصول وجود دارد مطابقت ندارد و وقتی در اثر استفاده از این محصولات، آسیبی به پوست وارد شود، برگشت آن دشوار است. در اینجا علائم و اثرات منفی استفاده از محصولات آرایشی تقلبی آورده شده است:

 

  • عفونت های چشمی این مشکل زمانی اتفاق می افتد که محصولات آرایشی تقلبی، اطراف و نزدیک چشم ها استفاده شده و باعث تحریک،قرمزی و التهاب و حتی عفونت چشم می شوند. بنابراین اگر هر زمان که از یک محصول آرایشی خاص استفاده می کنید متوجه این موضوع شدید، به احتمال زیاد در حال استفاده از یک لوازم آرایش تقلبی و غیر اصل هستید.

 

  • واکنش‌های آلرژیک: اگر بعد از آرایش کردن متوجه می شوید که هر یک از واکنش ‌های آلرژیک که قبلا داشته اید دوباره ایجاد می ‌شوند یا متوجه بروز واکنش های آلرژیک جدید می شوید، ممکن است به این دلیل باشد که از یک ماده خاص در این لوازم آرایش استفاده شده که باعث واکنش آلرژیک در شما می شود که ممکن است در توضیحات و برچسب بسته ‌بندی ذکر نشده باشد.

 

  • آسیب های پوستی: یکی از رایج ترین علائم و عوارض جانبی ناشی از مصرف لوازم آرایشی غیر اصل و تقلبی، ایجاد بثورات پوستی و التهاب است. در ابتدا ممکن است متوجه قرمزی پوست شوید و در صورت استفاده بیشتر از آن محصول آرایشی ممکن است متوجه ناراحتی در ناحیه و خشکی یا پوسته پوسته شدن پوست نیز شوید. یکی دیگر از آسیب قهای پوستی استفاده از لوازم آرایشی غیر اصل و تقلبی ایجاد چین و چروک و لک بر روی پوست است.

 

  • متورم شدن لب ها: گاهی اوقت ممکن است در اثر استفاده از لوازم آرایشی غیر اصل، متوجه متورم شدن یا التهاب، آفت و تاول بر روی لب هایتان و داخل دهان شوید که این موضوع ممکن است به دلیل واکنش آلرژیک به یک ماده شیمیایی یا مضر در محصولات آرایشی غیر اصل باشد.

 

  • سوختگی های شیمیایی: یکی از خطرات جدی استفاده از لوازم آرایش تقلبی، زمانی است که مواد سمی و شیمیایی نامناسب پوست شما را می سوزانند و آسیب های طولانی مدت یا حتی دائمی به جا می گذارند. سوختگی های شیمیایی ممکن است پس از استفاده طولانی مدت از یک محصول غیر اصل یا تقلبی رخ دهد یا می تواند به عنوان یک واکنش فوری ایجاد شوند.

 

  • ایچاد مشکلات سلامتی درازمدت: برخی تحقیقات نشان می دهند که قرار گرفتن در معرض مواد مضر یا مواد شیمیایی سمی که روی صورت اعمال می شوند می توانند در بلند مدت بروز مشکلاتی مانند فشار خون بالا، ناباروری و سایر عوارض جدی سلامتی را افزایش دهند. با استفاده از لوازم آرایشی غیر اصل و تقلبی این مواد از طریق منافذ پوست شما جذب می شوند و ایجاد مسمومیت و اختلال در کارکرد اعضاء داخلی بدن می کنند.

 

  • ایجاد جای زخم، آکنه و چین و چروک: همانطور که در بالا توضیح داده شد، لوازم آرایشی غیر اصل یا تقلبی با مواد شیمیایی مانند آرسنیک، جیوه، نیکل، سرب، کبالت، کروم، مس و آلومینیوم ساخته می شوند که ممکن است پوست را مستعد جوش و آکنه کنند. این مواد شیمیایی همچنین باعث پیری سریعتر پوست و ایجاد چین و چروک روی پوست نیز می شوند.

 

  • تغییر رنگ پوست: محصولات آرایشی تقلبی، با مواد شیمیایی جایگزین ساخته می شوند که می توانند باعث تغییر رنگ شدید پوست شوند.

 

بنابراین لازم است در صورت مشاهده هر یک از این علائم، به پزشک مراجعه کنید و بلافاصله استفاده از محصول را متوقف کنید. همچنین، خوب است که محصول را در دسترس داشته باشید تا پزشک بتواند تشخیص دهد که چه موادی باعث آسیب رساندن به پوست شما شده است و چگونه می‌تواند به بهترین شکل آن را درمان کند.

 صورتت رو با لوازم آرایشی غیر اصل نابود نکن!!

کلام آخر

لوازم آرایشی از جمله محصولاتی هستند که مستقیما روی پوست استفاده می شوند و لازم است در انتخاب این محصولات دقت کافی داشته باشید و هر محصولی را بر روی پوست خود استفاده نکنید. زیرا همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، استفاده از لوازم آرایشی غیر اصل عوارض جانبی و خطرات بسیار زیادی را برای پوست و سلامت کلی بدن به همراه دارد. پس به هیچ عنوان، صورتت رو با لوازم آرایشی غیر اصل نابود نکن!

شما می توانید با مراجعه به وب سایت مولی کالا، لوازم آرایش اصل و باکفیت را تهیه کنید. مولی کالا با تنوع لوازم و محصولات آرایشی، آرایش صورت، آرایش چشم، محصولات مراقبت پوست و مو، عطر و ادکلن و.... خرید را برای شما آسان کرده است. مشاوران متخصص مولی کالا شما را در انتخاب بهترین و مناسب ترین محصولات آرایشی، بهداشتی و پوستی همراهی می کنند، تا زیبایی و سلامت را به شما هدیه دهند.

برای جستجوی محصولات به صفحه اصلی مولی کالا مراجعه کنید.

و جهت اطلاع از تخفیفات و جشنواره ها پیج اینستاگرام ما را فالو نمایید.